Hei til deg som skal starte i barnehagen vår!

Les brevet videre her.

Vår viktigste oppgave er å gi deg og dine foreldre en trygg og god barnehagehverdag. Alle familier er ulike og har ulike behov. Vi vil møte din familie på en måte som er tilpasset deres situasjon og behov. For å få til det skal vi i barnehagen gjøre alt vi kan for å bli godt kjent med deg som barn og din familie, sånn at vi kan få en god tillit til og en god relasjon med hverandre.

I Skoglyvegen barnehage er vi opptatt av å være et fellesskap med rom for forskjellighet og mangfold. Du vil derfor møte barn og barnehageansatte med ulike bakgrunner og behov. Det vil si at du vil høre forskjellige dialekter og ulike språk, du vil møte noen ansatte med bukse og noen med kjole. Du vil møte ansatte som går, noen løper, og noen klatrer til og med i trær! Noen ansatte er bedre med høyre hånd enn med venstre, noen er bedre til å lese og noen bedre til å skrive. Du vil møte ansatte fra både nord-sør-øst og vest, og til og med ansatte som har bodd i et annet land. Hvor kult er ikke det da?! 😊

Uansett hvem vi er og hvordan vi er har Skoglyvegen barnehage rom for deg, og vi vil bidra til at du blir en viktig del av fellesskapet gjennom at du fortsetter med å være DEG. Her i barnehagen har vi rom for alle barn og voksne- uansett!!

Du kommer til å være i barnehagen mens dine foreldre er på jobb. Da er det viktig at du er i et trygt og godt barnehagemiljø. Det heldige for deg er at det har vi her! Et trygt og godt barnehagemiljø legger til rette for leik, utvikling og læring. Vi er glade i å leke, noe vi tipper du også er. Da er det bra at vi kan tilby deg som barn en hverdag som gir rom for masse leik, erfaringer, utfordringer og opplevelser som stimulerer og hjelper deg til utvikling.

Tenk om det er DU som til slutt klatrer høyere enn det du trodde var mulig, fordi du hadde voksne som hjalp deg til å tro på at du kan. Tenk å få oppleve den mestringsgleden da 😊 Tenk hva vi kan oppnå sammen!!

Vi gleder oss til å møte deg og til å bli kjent med deg og din familie! ♥