Litt om oss

Skoglyvegen barnehage- " Et godt og inkluderende mangfold"

Skoglyvegen er en privateid barnehage med plass til ca 6o barn. Vi leier lokaler i underetasjen til Høknes barneskole som ligger umiddelbar nærhet til idrettsanlegg, fine turområder og svømmehall. Fysisk aktivitet er ett av våre satsingsområder, og vi benytter oss av disse arenaene i vårt daglige arbeid.

Vi er så heldig at vi har representanter, både barn, foreldre og ansatte, fra flere forskjellig land og kulturer i vår barnehage. Det gjør at vi har god anledning til å jobbe med flerkulturelt arbeid. Vi ønsker å legge til rette for fellesskap, vennskap, respekt og forståelse for hverandre uansett bakgrunn.

Språk er et annet satsingsområde for oss. Vi ønsker å legge til rette for best mulig språkutvikling for alle barn, både de som har norsk som morsmål og de som har en annen språkbakgrunn.

Uavhengig av våre satsingsområder så er det aller viktigste for oss at barna trives og føler trygghet i barnehagen sammen med oss. Våre ansatte ønsker å være trygge rollemodeller som kjenner og møter de ulike behovene til hvert enkelt barn. Et tett foreldresamarbeid er viktig for å oss for å best mulig kjennskap til de ulike barnas behov, og kunne legge til rette for å møte de på en god måte.

Vi ønsker å være en brukertilpasset barnehage som er like nyttig for familier som jobber i turnus som i dagarbeid.