Vi er nominert til Mangfoldsprisen!

Mangfoldsprisen er statens utmerkelse for fremragende bruk av innvandreres kompetanse i arbeidslivet. Formålet med prisen er å fremme etnisk mangfold, bedre bruk av innvandreres kompetanse og øke rekrutteringen av innvandrere i arbeidslivet. Prisen deles ut av IMDi og Kunnskapsdepartementet.

Skoglyvegen barnehage er foreslått til prisen for å arbeide godt med etnisk mangfold blant de ansatte, og nå har en jury for din region nominert virksomheten, som én av to til å vinne Mangfoldsprisen for 2021.

Skoglyvegen barnehage sitt mål er å gjenspeile samfunnet av både ansatte, barn og foreldre. Vi ønsker ikke å fremstå som en institusjon men som et minisamfunn. Hvor alle er representert om det er alder, kjønn, kultur, religion, seksualitet, språk, farge eller fysiske og psykiske utfordringer. Barna skal fra de er 1 år få møte hele samfunnet i sin hverdag og ikke bare et utvalg. For oss er MANGFOLD NATURLIG.