Hvorfor velge Skoglyvegen barnehage?

Lurer du på om Skoglyvegen barnehage kan være noe for ditt barn? Her er noen tanker fra en forelder til et barn som går i barnehagen vår.

Hvorfor velge Skoglyvegen barnehage?

Fordi Skoglyvegen er en barnehage med barnet og familien i fokus. Dette merker vi i første rekke med flotte, hyggelige og stabile voksne som liker jobben sin i barnehagen. Dere har barnet i fokus, men som en del av en familie. Dere tenker 24timers barnet, ikke bare timene som tilbringes i barnehagen. Dette viser dere gjennom et fleksibelt barnehagetilbud, ekstraservice i barnehagen. Dere legger til rette, lærer dere om nødvendig nye ting og tar barn og voksne på alvor og møter alle med respekt. Vi er alltid trygge på at barnet vårt har det trygt og godt i Skoglyvegen barnehage!

Trekk frem tre områder barnehagen er god på:

1. Se barnet som en del av en familie og en kultur. Hvor dere på en fin måte løfter frem hver enkelt og viser mangfoldet gjennom språkfokus og prosjektforestillingen.
  2. Dere tilbyr støtte og hjelp ved behov, er gode på tverrfaglig samarbeid og stiller opp på en forbilledlig måte. Dere tenker fremover og hva som er bra for barna ikke bare akkurat nå, men hvordan vi kan legge til rette for at barna skal ha gode vaner, verdier og kunnskap videre i livet. Dere tenker alltid på barnas beste!
  3. Lærer barn (og foreldre) om kropp, kjønn, seksualitet og grenser. Detter er så viktig og bra, særlig når vi vet at dette virker forebyggende og fremmende for seksualitet seinere i livet.

Hva tenker du om mattilbudet?:

Superbra! Viktig. Fordi gode matvaner legges tidlig, og det å spise sunn og spennende mat sammen med andre, kan legge et godt grunnlag for hva man spiser seinere i livet også.

Hva tenker du om at Skoglyvegen barnehage har et stort mangfold?

Utelukkende positivt. Respekt forståelse og glede rundt mangfold og menneskeverd, er grunnleggende verdier for barna våre.

Hva syns du om barnehagens satsningsområder?

Dere er helt i tiden og aldeles frempå når det kommer til helhetlig, og langsiktig tenkning. Det er så viktig fordi det er i barnehagen mye av vaner og grunnlag blir lagt. Dere har mulighet til å hjelpe, støtte og påvirke foreldre til å ta gode valg for barna sine. Og dere bruker denne muligheten! Tverrfaglig samarbeid og jobbing mot et felles mål er viktige kvaliteter dere innehar som barnehage. God seksuell helse og trygg og god identitet er helt i tiden og dere har fokus som viser ikke bare at der ønsker barnas beste, men dere er modige som setter fokus på et tema som blant mange kan oppleves som tabu eller vanskelig å snakke om.